Training: Gastvrijheid de basis

Voel je welkom, dat geldt ook voor de gast

Inleiding training: Gastvrijheid de basis

Persoonlijk vind ik het erg belangrijk dat, wanneer je er voor kiest om in de horeca aan de slag te gaan, je weet wat de basisregels in de horeca zijn.

In deze interactieve training worden de nieuwe medewerkers en uitzendkrachten getraind in de basisregels. Ook krijgen zij meer kennis over wat gastvrijheid inhoudt en wat van hun verwacht wordt op de werkvloer. Met deze praktische tips krijgen zij meer zelfvertrouwen en zullen zij gemakkelijk kunnen aanpassen aan iedere situatie.

Omdat je klantbeleving samen creëert en de invulling van klantbeleving per organisatie of uitzendbureau sterk verschilt bied ik deze interactieve training uitsluitend aan als ‘in-company / maatwerk’ traject.

Enkele voorbeelden van onderwerpen zijn:

1. Gastcontactstappen

Gastcontactstappen wil ik wat dieper op in gaan om zo te zorgen dat kernwaarden goed worden begrepen. Follow up na de training en coaching on the job zijn onderdeel van mijn aanpak.

2. Kernwaarden

Om goed te kunnen werken is het belangrijk dat je met plezier naar je werk komt. Kleed je netjes en zorg dat je je schoon en fris ruikt. Weet dat de gast voorop staat en besef dat je als medewerker het verschil kan maken. Wees loyaal naar je team en de gezamenlijk gemaakte afspraken. Dit is een aantal van de kernwaarden binnen de gastcontactstappen. Benieuwd welke er nog meer zijn?

3. De Pyramide van Gastvrijheid
  • Afspraken maken
  • Verwachting waarmaken
  • Verwachting overtreffen
  • Verrassen

Als we onze gasten blij willen maken en willen verrassen is de voorbereiding belangrijk, toch zeker ook de timing, waardoor de gast het verrassingsmoment ook goed kan ontvangen. Het begint bij de basis. VB: Verrassen als je afspraken niet bent nagekomen is mosterd na de maaltijd


Interesse Of vragen?

Spreekt de bovenstaande training jou aan, vul het onderstaande contact formulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met jou op.